Iga noorpaari unistuseks on ju see, et pulmapäev oleks ilus, kaunis ja nauditav.
Neil, kes kohe alguses otsustavad, et neil on vaja pulmaisa või agentuuri, on seda päeva tunduvalt lihtsam organiseerida, sest nii agentuuris kui ka pulmaisal on olemas teadmised, kuidas päeva planeerida nii, et see oleks nauditav.
Kui muidugi ei satu nö "ainult jaatava" pulmaisa võ agentuuri otsa, sest sellisel juhul olete igaljuhul natuke ämbrit kolistanud.
Aga selleks, et oleks mõned pidepunktid, kuidas oma päeva planeerida ning et pruut ei oleks higine ning et peigmees poleks närvis, annaks mõned pidepunktid.
Esiteks - registreerimise/laulatuse algus ei tohiks olla liiga vara.
Jätame kõik muu kõrvale ning räägime esialgu ainult pruudist.
Ja selleks, et pruut valmis saaks (yep, see kõlab küll imelikult, aga ma arvan, et saate mõttest aru), tuleb enamasti läbida 3 etappi - make-up, soeng ja kleit.
Make-up koos soenguga võtab minimaalselt (rahulikult tehes) umbes 2 tundi aega, väga tihti ka 3 tundi, lisame ka kleidi, veel 1 tund ning kokku on juba 4 tundi. Arvestage sellega.
Kui liita kohe siia ka ärkamise aeg kell 8.00 ja vähemalt 1 tund läheb ikka ära, et hommikused toimingud teha, liidame eelpool mainitud ajad ning olemegi oma kellaaegadega juba 13.00 peal.
Siit ka minu palve, et kui teete pulmapäeva kava, siis ärge alustage laulatusega kell 13.00 - te lihtsalt teete oma päeva alguse närviliseks ning nautimisest ei tule miskit välja.
Teiseks - see on teie päev ning teie sõbrannad ei ole need ütlejad, et "natuke läheb veel aega, sest mu soeng ei ole valmis".
Ainukesed inimesed, kes seda saavad öelda, olete teie - pruut ja peigmees. Uskuge või ärge uskuge - enamasti, kui pruut jääb laulatusele hiljaks, on see seotud just selle eelpool oleva põhjusega.
Kolmandaks - kõik tegijad peavad oma ettevalmistustega peokohas olema valmis vähemalt 1 tund enne tegevuste algust peokohas.
See kehtib nii pulmaisale, ansamblile, fotograafile, floristile jne jne. Kõigile.
On mööndusi, kus nö ettevalmistamist tegevusteks saab jätta ka ajale, kus külalised on juba kohal - seda enamasti juhul, kus pulmaisa ja fotograaf on samuti pulmarongis ning pulmarong tuleb nii kaugelt, et varem pole lihtsalt kuidagi võimalik olnud peokohas käia. Kuid see on ka ainuke variant, mis mulle praegu pähe tuleks.
Neljandaks - mida rohkem on teil külalisi, seda rohkem läheb aega.
Kui planeerite tegevusi ja teil pole abiks professionaali, siis võib juhtuda, et planeerite 100 inimese liikumiseks samapalju aega, kui seda on 50 inimese jaoks (olen näinud ja olen muutnud mitmeid mitmeid kavasid, mis on saadetud mulle kontrolliks).
Võtame näiteks kasvõi autorongi peatumised - mitu autot on 50 külalisega pulmas ja mitu autot on 100 külalisega pulmas ? Ükskõik kuidas võtta - 100 külalisega on neid rohkem ja oletame, et keskmiselt on ühes autos 3 inimest - see teeb 33 autot ning autorongi pikkus on oma 160 meetrit. Viimased inimesed jõuavad tegevuspaika viimastest autodest alles 3 minutiga.
Ühesõnaga arvestage alati ka palju teil on külalisi, kui teete kava.
Viiendaks - mida õhtupoole, seda aeglasemalt liiguvad külalised punkist A punkti B.
Sellele on väga lihtne põhjus ja selleks on alkohol (kui pulmades on alkohol) - siin võite ise mõelda, miks see nii on. Ja ma üldse ei räägi siin et inimesed oleksid purjus, aga hea on ju olla ning no miks ma pean liikuma.